Nicaragua-reis-Stedenband-Jinotega-Zoetermeer-2009.reismee.nl

Veilig thuis

Aan allen,

Om 10.30 uur thuis en dat zal ook voor de andere deelnemers gelden m.u.v. Gerard van Wijk die op dit moment nog in de trein naar Doorn zit. Peggy Ann Clarck en Angelique Quentin zijn nog een dagje gebleven in Houston en die komen morgen deze tijd aan. We hebben een erg voorspoedige reis gehad met aan het begin een paar perikelen maar daarover meer. Na alle drukte van het thuiskomen is daar nu even de tijd voor. Bij het inchecken 's morgens verliep het niet helemaal soepel. Werner had veel te veel in zijn bagage en bovendien had hij nog een hangmat meegenomen. Dus alleen voor zijn spullenhad je al een karretje nodig. Maar goed hij had nog een losse tas waar de overbagage in kon. Toen in de rij voor de paspoort controle en voor het doorlichten van de bagage. Daar ging het even goed mis. Gerard ging samen met mij door de controle heen. En daarnakwam hij tot de conclusie dat hij zijn fototas kwijtwas. Hij dacht dat hij achtergebleven was in de rontgenruimte maar dat was niet zo. Iedereen in paniek en bereid om Gerard te helpen. Vervolgens kwam ook Werner door de controle maar daar werd vastgesteld dat zijn 'handbagage' toch niet geaccepteerd werden dat hij terug moest enopnieuw moest incheckenmet mogelijk extra kosten. Goed rust en beraad was nodig. Gerard zou terug gaan naar deincheck hal om te kijken of hij daar wellicht zijn spullen had laten staan. Werner zou terug gaan met Angelique(tolk) en Ton (slechts in bezit van een koffer) om de bagage in te checken onder Ton's naam. Na een poosje kwam Gerard terug. Gelukkig met de fototas onder zijn arm. HIj was blijven staan bij het inchecken. Gerardhad weer oog voor iedereen behalve voor zijn eigen spullen. En even later kwam Werner terug en was ook voor hem het zo geregeld zoals we het van gepland hadden. We konden ons nu rustig richten op het instappen. Daarna volgde zoals eerder aangegeven eenvoorspoedige reis.

We hebben nog wat dingen in te halen van de laatste dagen die nog op het weblog gezet moeten worden. Maar nu eerst maar eens uitpakken en opfrissen na een reis van zo'n 18 uur.

Eerste actie morgen is met drie koffers naar het Stadsmuseum rijden voor de Onderwijstentoonstelling 'Alle kinderen naar school.'

Met vriendelijke groet,

Bert Boshoven