Nicaragua-reis-Stedenband-Jinotega-Zoetermeer-2009.reismee.nl

Het laatste verhaal !

Aan allen,

Woensdagavond 15 april 2009 leggen de politici die deelnamen aan het werkbezoek aan de Nicaraguaanse zusterstad Jinotega een eerste verantwoording af aan de gemeenteraad tijdens de commissievergadering Samenleving. Deze avond wordt om 20.30 uur vervolgd met een zogeheten vrij toegankelijke vormvrije avond voor alle Zoetermeerse geïnteresseerden.

Op 24 april 2009 om 17.00 uur wordt de Onderwijstentoonstelling 'Alle kinderen naar school ! 'in het Stadsmuseum in de Dorpsstraat geopend. De dag erop is deze prachtige tentoonstelling al te bezichtigen voor publiek.

Al gedateerd maar naar mijn mening toch het vermelden waard. De deelnemers aan de Nicaragua-reis zijn vorige week 8 en 9 april 2009 uitgenodigd voor de Paasviering van het Alfrink College die het thema Jinotega maar meer nog Wat doe jij voor een ander in deze tijd? had. Het was een bijzondere voorstelling waaraan zowel leerlingen als leerkrachten van het Alfrink College een indrukwekkende bijdrage leverden. Daaraan gekoppeld was een actie om geld op te halen voor Jinotega. We twijfelen er niet aan of dat wordt een weer een bijzonder hoog bedrag. Petje af voor de wijze waarop dit is georganiseerd door het Alfrink College.

Dit is het laatste verhaal op dit weblog. Het is gelukkig een weblog van ons allen geworden en niet het reisverhaal van een persoon. Dat was de bedoeling maar het is natuurlijk altijd afwachten of het daadwerkelijk gaat leven. En achteraf kunnen we constateren dat dit weblog tijdens de reis een belangrijke rol vervuld heeft voor de groep als zodanig maar natuurlijk ook voor het thuisfront.

Wellicht dat u nog een paar berichten ontvangt maar die zullen dan gerelateerd zijn aan foto's en/of films die gemaakt zijn tijdens de reis. Ik wil u nog verwijzen naar een nieuwe link die u aan de zijkant kunt vinden. Faces of Nicaragua.

Tenslotte kwam ik tussen de spullen uit Nicaragua nog een cadeautje van Cuculmeca tegen namelijk een CD met Nicaraguaanse muziek. Ik zal deze voor het Stadsmuseum en de deelnemers aan de Nicaragua reis kopieren.

Met vriendelijke groet,

Bert Boshoven