Nicaragua-reis-Stedenband-Jinotega-Zoetermeer-2009.reismee.nl

de vierde dag - spanning in de groep

Aan allen,

Vandaag een zogenaamde educatie dag. We gaan op stap met Cuculmeca de organisatie die veel doet voor de scholen. We gaan eerst naar een school 20 km buiten Jinotega. In het reguliere verslag is hierover meer te vinden. We waren met twee auto's gekomen. Eerst wat rondgekeken en toen uitleg gekregen van de directeur en vervolgens nog wat rondgekeken in wat gebouwtjes achteraf waar de voorschoolse opvang was gevestigd. Alle kleine kinderen wilden wel op de foto en daar ging het mis. Toen ik helemaal klaar was en weer naar de weg toe liep waren de twee auto's en iedereen van de groep verdwenen. Nou daar stond ik dan in mijn eentje midden in de ' rimboe' . Ik zag twee auto's staan. In mijn beste Spaans uitgelegd dat ik naar Jinotega wilde maar zij gingen niet. Toen ben ik maar terug gaan lopen. Na een kleine kilometer kwam er een pick up truck achterop en die wilde me wel meenemen naar Jinotega maar wel achterin de groep. Alles bij elkaar was het zo'n 45 minuten rijden. Uiteindelijk kwam ik in Jinotega aan maar nu moest ik nog naar de school. De chauffeur kende de school niet. Toen ben ik maar uitgestapt en heb ik hem 5 dollar gegeven (een dagsalaris). Ik heb het vervolgens aan een paar leerlingen gevraagd en die wezen mij de weg. Overigens spraken die ook geen Engels. Ik moest een eindje terug lopen.want we waren voorbij de school gereden. Een kwartiertje na het begin van de toelichting door de directeur kwam ik binnen en kon gelijk beginnen met het stellen van vragen. Ondertussen was er al een auto terug gereden om mij op te halen maar die had mij gemist. Maar eind goed al goed. Ik werd toch nog met gejuich ontvangen door de groep. De pogng om mij te lozen was mislukt. Grapje.

Met vriendelijke groet,

Bert Boshoven

N.B. Jullie missen nog een verslag van de dinsdag maar dat is nog in de maak.

En natuurlijk komt er nog een verslag van deze enerverende educatie woensdag. Op dit moment hebben we tussen de middag even tijd voor ons zelf. Om 14.00 uur gaat het programma weer verder.

Reacties

Reacties

Brenda Koerts

Na dit verhaal ben ik nu helemaal nieuwsgierig geworden naar de foto's Bert!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!