Nicaragua-reis-Stedenband-Jinotega-Zoetermeer-2009.reismee.nl

Stadsmuseum dolblij met de materialen

Aan allen,

Dinsdag om 11.30 uur was het dan zover. Ik had afgesproken om de spullen te gaan brengen naar het Stadsmuseum. Twee koffers, een tas en nog wat losse spullen. Om 11.30 uur kwam Marijke Wijgerinck al enthousiast op de auto aflopen en hielp met het leeg ruimen van de auto.

Jouetta, Marijke en Marjonne regeerden alle drie erg enthousiast. Het was heel grappig om hun reacties te zien. Het leek wel St. Nicolaas. Bij elk pakje wat werd geopend reageerden ze nog enthousiaster. Toen de koffers leeg waren werd ik bedankt maar dat vond ik teveel eer. Ik heb aangegeven dat de hele groep druk bezig is geweest met het verzamelen van spullen voor de onderwijstentoonstelling en dat met name Christl en Angelique zich druk gemaakt hebben om met veel enthousiasme extra spullen aan te schaffen.

Nadat ik was weggegaan kwam Christl nog langs om het enthousiasme met de Jouetta, Marijke en Marjonne te delen. Later kwam daar nog een enthousiaste mail van Werner Kasten over heen die ook nog allerlei spullen voor het Stadsmuseumaanbood waaronder natuurlijk de hangmat. Dat moet wel een ongelofelijk fraaie en inspirerende tentoonstelling worden. Verhaal is al weer gedateerd ook Angelique, Jeroen en Christl kwamen nog met een aanbod van spullen die ze nog thuis hadden liggen en/of die van de VIS waren. Dit alles voor de onderwijstentoonstelling..

Voor het project van het Oranje Nassau College Parkdreef zijn twee bandjes van leerlingen van beide scholen in JInotegameegenomen en die worden nu verwerkt in de film die door leerlingen van het ONC Parkdreef in elkaar gezet zal worden met als onderwerp de verschillentussen Jinotega en Zoetermeer De 7 films van het Erasmus College over jeugd- en jeugdcultuur waren al klaar en zijn ter plekke in Jinotega overhandigd aan de directeur van het Instituto Benjamin Zeledon. Beide producten van de scholenzullen ook op de tentoonstelling te zien zijn.

Alvast vooruitlopend op de uitnodiging kan ik jullie van harte aanbevelen om vanaf 24 april 2009 (opening) tot eind oktober 2009 een bezoek te brengen aan deze Onderwijstentoonstelling 'Alle kinderen naar school !' in het Stadsmuseum.

Met vriendelijke groet,

Bert Boshoven